četvrtak, 24. veljače 2011.

STICKY IKKY INTERVJU

STICKY IKKY BIO:
Rođen 1982 godine u Doboju.Za vrijeme rata preko Italije gdje boravim skoro 2 godine dospjevam do Švicarske u kojoj do sada živim. Postratno sam nastanjen i u Sarajevu.


Moj prvi kontakt sa rap muzikom: Krajem 80tih postavlja se satelitska antena na zgradi i tada sam prvi put gledao MTV 
i naravno clipove LL COOl J-a, MC HAMMER-a, RUN DMC-a itd. što me je jednostavno zacaralo. 


U Švici uz raju upoznajem rap sve više i više, pa i wrajtanje, pomalo brejkanje itd. Upadam tako u tu Hip-hop kulturu koja postaje dio mog života.
Raja su uglavnom bili lokalni DJevi, MCiji sa kojim se i dan danas družim.
presnimavamo jedan drugom pjesme sa kasete na kasetu i tako pravimo te neke nazovimo ih "mixtejpove".
Odrastao sam uz Americku, Njemacku i Francusku Hip-hop scenu.
Bih rap sam otkrio tako sredinom 90ih, slucajno po nekoj kaseti i kasnije sam tražeci po internetu našao vise naseg repa i od tada ga stalno pratim...


Što se tice beatmaking-a, to sam poceo negdje u ranim 2000tim, onako samouko, ali nisam nikome htjeo da govorim da to radim jer na pocetku ni sam nisam bio zadovoljan, jer sam dosta samokritican,a nisam imao ni neku opremu koja bi mi olakšala rad.
Polako uz nabavljanje opreme i kada sam se naučio dosta toga mogao sam malo ozbiljnije da se posvetim svemu tome.
Kada sam par godina kasnije konačno bio zadovoljan svojim radom, dao sam da ga i drugi poslušaju.Uz dobre kritike i pohvale znao sam da sam na pravom putu i od tada eto radim to što radim. 




1. Svi znamo kakva je perspektiva Rap izvodjaca u BiH. Kakva je po tebi perspektiva Beatmakera i producenata,  s obzirom da je ta forma univerzalna i ne posjeduje nazovimo je tako, jezicku blokadu?

Pa kao prvo beatmakera ima puno, "pravih" producenata vrlo malo!
Teško je reci kakva je perspektiva naših Beatmakera gledajuci to kao neku cijelinu, jer je to za mene više stvar pojedinca.
Pitanje je: Šta želis postici? Koji su ti ciljevi? Najbitniji je naravno tvoj odnos prema tom poslu/radu!
Ako se zadovoljiš time da ti to radis iz neke "lubavi" i da je tvoj hobi ili slicno, pomiriti ces se sa time da ce to tako i ostati!
Ukoliko želis da se time baviš profesionalno i da se probiješ na neko tržište, bilo to Balkansko, Evropsko ili Svijetsko, onda ces morati postaviti sebi jasne ciljeve i sve potciniti tim ciljevima.

Interesnantno je da ćeš, bilo koji pravac da izabereš, uložiti dosta rada i truda i morati ceš biti spreman
odvojiti dosta vremena za to!



2. Koju opremu i programe koristiš?

vjeruj da sam probao skoro sve sto se probati moze
i nakraju sam rekao sam sebi: "Uzmi ono što ti lezi i što ti odgovara, s cim ceš se zabaviti i s cim ce ti biti drago raditi".
Što se tice software-a radim najviše sa Reason-om i Fruity Loop-om. a volim nekada i Ableton koristiti. Uz to koristim raznorazne VST instrumente i to je to.

Od hardware-a koristim MPC2000XL, zatim Roland Fantom-S klavijaturu, Roland SP-404, Roland Workstation/Multitrack Recorder, Midi-Master-Keyboard, Technics SL-1200 MK2 tourntable i set Yamaha HS monitor zvucnika.

Sve to sačinjava moj mali "Home-Studio". Većinu beatova počnem eto uglavnom na laptop-u.



3. Koji Producenti su uticali na tvoj stil i kako bi ga opisao uopšte?

Ma što se tice Producenata/Beatmakera to su naravno ovi uz koje sam odrastao...Timbaland, Dr Dre, DJ Premier, Alchemist, RZA, J Dilla, itd. da nenabrajam dalje jer ima ih dosta.
Kad bi istekao jednog rekao bi Timbaland! Ma stvarno je zvjer!

A što se tice mog "stila".Ne znam ni sam...pokušavam uvijek drugacije da zvucim...pogotovo drugacije nego ostali.
ali ipak da to sve bude obradjeno na taj neki moj sopstveni nacin. Znaci na kraju krajeva, IKKY-STIL. ;)

Kada pravim beatove po narudžbi, onda naravno moram ispoštovati želju suradnika. Cak i ako hoće recimo "Crunk", onda to mora tako i zvučati ;)




4. Jesi li suradjivao sa nekim izvodjacima iz BiH i da li je neka suradnja na pomolu?

Da da suradnje su uvijek na pomolu. Neke već dugo čekaju da se konačno završe. Što se novijih tiče, treba očekivati Lugu i CCC što ce biti pravo dobro!
A za budućnost imam još neke planove sa izvodjačima iz BiH, ali tek kada budu konkretniji moći ce se više reci.




5. Koliko cesto "lupaš" po MPC - u?

Zavisi. Da ti pravo kažem u zadnje vrijeme nisam imao baš puno vremena za beatove radi sopstvenih obaveza, ali eto pokušavam da uskladim sve na najbolji način.

Što se tice samog MPC-a, može se reci da cesto "lupam" po njemu kada pravim beatove.Nekad radim samo drumove na njemu ili samplovanje i tako to.
Inače ga koristim kada na kompjuteru ili laptopu radim npr. drumlajnove u programima.
Bolji mi je nekako "feeling" nego kad se koristi keyboard za takve stvari ;)




6. Imaš li neku poruku za mlade Beatmakere u BiH?

pa imam svakako, a to je: eksperimentišite! Ponekad odlicni beatovi nastanu iz cistog zezanja i improviziranja!
Budite otvoreni za nove savjete! Produciranje i Beatmaking kao i ostalo stvaranje muzike je jedan kreativni proces u kojem covjek ne treba biti "zatvoren". Nipošto ne postavljajte sebi kojekakve granice, jer kreativnost ne bi trebala da ima granica!

Dalje, equipment i oprema koja se koristi nije bitna!!! Jer ne znaci ako imaš najskuplju opremu da ce ti beatovi biti bolji!
Ipak se ucite se na raznoraznoj opremi, jer nikad ne znate u koji ce te studio upasti ili na cijoj opremi ce te morati raditi!

Slušajte raznoraznu muziku i razne muzicke pravce! Biti udubljen samo u jednoj muzici, jednom muzickom pravcu je kao incest!
Zato inspirišite se svim i svacim! Inspiracija je svuda oko nas!!!

I još za kraj, odstranite mržnju iz krvi i uživajte u tome što radite! ;)

Nema komentara:

Objavi komentar